Segons el diccionari, comunicació és l’acció i el procés de
transmetre un missatge, establint una relació i una interacció socials.
A partir d’aquesta premissa, podem afirmar que una bona comunicació entre les famílies i l’escola afavorirà les aportacions dels infants, el sentit de pertinença a l’escola, el treball individual, l’ús funcional de la llengua i l’organització personal.
A partir d’aquesta premissa, podem afirmar que una bona comunicació entre les famílies i l’escola afavorirà les aportacions dels infants, el sentit de pertinença a l’escola, el treball individual, l’ús funcional de la llengua i l’organització personal.
“Quadern viatger” és el nom que tenen
les llibretes que serviran d’eina de comunicació casa/escola des de P3
fins a P5. La seva utilització anirà acompanyada sistemàticament de la
instrucció directa de l’adult.
Es presentarà a l’aula col·lectivament el
segon trimestre de P3, després de la reunió de curs on s’explicarà als pares i a les mares el seu objectiu.
És important remarcar la utilitat que en faran els infants i la que n’han de fer els pares i mares.
Caldrà comentar que hauran tenir-ne cura; doncs, servirà el mateix quadern viatger per a tota l’Educació Infantil.
És important remarcar la utilitat que en faran els infants i la que n’han de fer els pares i mares.
Caldrà comentar que hauran tenir-ne cura; doncs, servirà el mateix quadern viatger per a tota l’Educació Infantil.
L’ús sistemàtic del quadern viatger esdevindrà, a finals de P4 i a P5, que sigui una activitat més individual acompanyada de menys
instruccions per part de la persona adulta i, així, anar avançant en autonomia i responsabilitat.
A l'interior s'hi enganxaran
"notícies" a P3, les copiaran a P4 i les escriuran a P5.
Recursos materials:
·
Foli de color
·
Pintura i esponges per estampar
·
Quadern de fulls blancs
·
Etiquetes amb els noms
·
Tira de plàstic de cortina (es poden trobar al Servei Estació BCN)
·
Cola
·
Aironfix transparent per folrar
·
Màquina per fer forats
·
4 enquadernadors
Recursos
personals:
·
Tutor/a P3
·
Mestre/a de reforç
Com el fem?
En una sessió de pintura l’infant estamparà
el foli de color amb esponges mullades en pintura de colors.
Quan s'hagi assecat la pintura, com que es fa el primer trimestre de P3, les tasques que resten seran per a fer els/les mestres.
Quan s'hagi assecat la pintura, com que es fa el primer trimestre de P3, les tasques que resten seran per a fer els/les mestres.
Encoleu el foli a la llibreta de manera
que quedi simètric a banda i banda.
Poseu les etiquetes (nom i quadern viatger) i folreu-ho amb l'aironfix.
Per posar-hi les nanses, feu els forats a les tapes i a les dues tires de plàstic (20 cm) i amb els enquadernadors fixeu-les a la llibreta.
A la part interior enganxeu-hi el full d’instruccions.
Poseu les etiquetes (nom i quadern viatger) i folreu-ho amb l'aironfix.
Per posar-hi les nanses, feu els forats a les tapes i a les dues tires de plàstic (20 cm) i amb els enquadernadors fixeu-les a la llibreta.
A la part interior enganxeu-hi el full d’instruccions.
Text del full
d’instruccions:
Benvolguts i benvolgudes,
aquest és el “quadern viatger”
que anirà de l’escola a casa i de casa a l’escola.
Portarà notícies, dibuixos,
“deures”...i d’altres coses interessants que fem.
Quan arribi a casa és
important que el mireu i li dediqueu una estona per a comentar el que porta.
Cal que retorni puntual a la
classe per poder-hi treballar.
És important tenir-ne cura perquè és la nostra eina de comunicació durant tots aquests anys de l’Educació Infantil.
Esperem que ens sigui útil!
Treballo a una Llar d'Infants i penso que pot ser una eina eficaç i alhora bonica per aquesta primera etapa de l'Educació Infantil. Me l'apunto!!!
ResponEliminaGeneralment a les escoles bressol tenen uns quaderns específics per a la comunicació amb les famílies, però sempre els podeu fer "viatgers" folrant-los i posant-li les nanses...
EliminaPels últims cursos (2 anys), segur que els encantarà portar-ho a casa!!!
Petons!
Jo he fet una espècie de quadern viatger però amb un objectiu diferent. Per a què els nens i nenes s'iniciïn a l'anglès, cada cap de setmana s'emporten un quadern on dibuixaran, pintaran i decoraran una o dos pàgines (o més si els cal!!!) el que han fet el cap de setmana a casa. La gràcia està en que el quadern ve amb un diccionari petit d'anglès, i així els pares i mares poden ajudar al nen o nena a escriure unes paraules en anglès.
ResponEliminaPer exemple, aquest cap de setmana han anat a la platja, llavors busquen platja en anglès i el nen escriu "beach". Així s'inicien una mica en la llengua estrangera, aprenen algunes paraules de vocabulari, i fan una mica més seu el quadern pintant-lo i escrivint les seves experiències. El dilluns a classe (si no pot ser el dilluns, el dimarts), la mestra d'anglès ha d'explicar què ha fet i escrit el nen o nena, que hi participa en la explicació. :)
Molt bona idea, Thais!
EliminaPetonets
Carme
m'agrada molt!
ResponEliminaÉs una eina de comunicació genial!
EliminaUna abraçada
Carme