L’educació
per a una alimentació saludable és una de les preocupacions socials que ha
revertit a les escoles. Últimament, en moltes d’elles, s'han iniciat programes que volen
evitar els problemes de salut que es deriven dels mals hàbits alimentaris, com és
l’excés de dolços en la dieta infantil.
És únicament durant els aniversaris o
les festes populars quan els dolços i les llaminadures tenen un paper
protagonista a les aules.
En aquesta activitat que proposo serà l’infant qui la regalarà, deixant enrere el seu egocentrisme propi de l'edat, per gaudir fent un dolç obsequi pels altres.
Capacitats:
· Assolir progressivament
seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d'ell
mateix i dels altres.
· Progressar en la comunicació
i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació
habituals per mitjà dels diversos llenguatges.
· Observar i explorar l'entorn
immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i
participar, gradualment, en activitats socials i culturals.
· Comportar-se d'acord amb
unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la
col∙laboració amb el grup i cap a la integració social.
Objectius:
· Desenvolupar una autonomia
progressiva en les seves activitats habituals, adquirint seguretat afectiva i
emocional.
· Crear la curiositat pels
menjars tradicionals.
· Gaudir de les tradicions i
de les festes populars.
Temporització:
Com
que no és lectiu el dilluns de Pasqua, dia de la Mona, les sessions d'aquesta activitat es faran durant la setmana prèvia a les vacances.
La
capsa màgica ens portarà una Mona de Pasqua embolicada amb paper de cel·lofana per poder veure-la i iniciar una conversa:
Què és? a qui li
regalaries? per què?,...
Obrirem l’embolcall i, conjuntament, s'escriurà a la pissarra un llistat del material necessari per fer-la.
- Cartolina
i fulls A4 blancs.
- Tisores,
felpa i punxó.
- Barra
de cola.
- 2
plomes
- “Lacasitos”
(opcional)
- Cinta
i paper per embolicar.
Sessions:
Els nens i nenes faran una nota per
avisar a casa que cal portar:
- 1
Ou de xocolata.
- 1
“Donuts” de sucre.
A
P3 es farà la nota escrita i ells ho dibuixaran.
A
P4 i P5 ho copiaran o escriuran, segons el nivell d’escriptura de cadascú.
2. La
blonda
P4
i P5 plegarà un paper blanc i hi retallarà trossets pels costats. Els nens i
nenes gaudeixen molt amb aquesta activitat doncs el component de sorpresa, al
desplegar el paper i veure el resultat final, els engresca molt.
Blonda P3 |
3. La Mona de Pasqua
Es dedicarà una tarda a fer la Mona, cada infant amb els ingredients, les plomes i la blonda. Es pot decorar amb llaminadures.
Una
vegada fetes les Mones de Pasqua, es farà una exposició a l'aula, fins l'hora de portar-la a casa, mentre podeu canta la cançó: “per Tots
Sants...”
Mona de P3 |
Abans
de portar-la a casa s'embolicarà. A P4 i P5 ho poden fer els nens i nenes.
Hi ha escoles que fan una Mona de Pasqua col·lectiva i la mengen per berenar, després d'acomiadar a la Vella Quaresma.
Hi ha escoles que fan una Mona de Pasqua col·lectiva i la mengen per berenar, després d'acomiadar a la Vella Quaresma.
Deliciós!
ResponEliminaSí, aquestes activitats són "dolçament" gratificants!!!
EliminaMolt bonica i amb molt bon recurs un donut.
ResponEliminagràcies
Gràcies a tu per deixar el teu comentari.
EliminaAquests tipus de pastissets van molt bé perquè n'hi ha de xocolata, sense xocolata, de xocolata blanca... per a tots els gustos!!!
Petonets
Carme